Yamaha
YFM350 & YFM400 Big Bear,
1987-2004

 



Yamaha YFM350FW BigBear z początku produkcji, fot. strona producenta


Przekrój przez BigBear'a 350 z 1987r., fot. broszury reklamowe

Instrukcja obsługi YFM350ER MOTO-4 1987 (typ 2VA)

Instrukcja obsługi YFM350FW Big Bear 1988r (typ 3HN)

Instrukcja obsługi YFM400FW Big Bear 1993r (typ 4GB)

Instrukcja obsługi YFM350FWB Big Bear 1998r

Instrukcja obsługi YFM400FW Big Bear Professional 2000r (typ 4SH)

Katalog części YFM400 BigBear 2000r (typ 5GW)

Katalog części YFM400F BigBear 2001r (typ 5FU)

 

W roku 1987 Yamaha wprowadziła swój pierwszy pojazd ATV w układzie ze stałym napędem na cztery koła 4x4 - Big Bear 350 (pierwszym ATV z dołączanym napędem przednich kół był wprowadzony w 1985r Moto-4 YFM200). Napęd powierzono jednocylindrowemu, czterosuwowemu silnikowi o pojemności 350ccm wyposażonemu w chłodnicę oleju. Pięciostopniowa skrzynia biegów z reduktorem Hi-Lo (przełożenia szosowe i terenowe) posiadała bieg wsteczny, a napęd przekazywany był na koła poprzez wałki. Przedni mechanizm różnicowy wyposażono w układ Torque Control Diff (TCD). Rozruch silnika mozliwy był poprzez rozrusznik elektryczny lub ręcznie (tzw. szarpanka). W przednich kołach zastosowano hydrauliczne hamulce bębnowe, a z tyłu pojedynczy bębnowy hamulec mechaniczny. Pomiędzy 1998 i 2000r producent wprowadził kilka istotnych zmian, począwszy od nowej 5-stopniowej skrzyni biegów po jednozakresowy reduktor w modelu 4x4 (1998r) i 2x4 (1999r), po tarczowe hamulce przy przednich kołach (1999r).

W roku 2000 Big Bear przeszedł kompletną transformację. Wprowadzono nowe elementy karoseryjne, nową ramę i zwiększono pojemność silnika do 400ccm. Od 2002r model 4x4 wyposażony jest w "on-demand push button 4-wheel drive system".

Zależnie od zastosowanego napędu (na dwa lub cztery koła) BigBear'a (MOTO-4) oznaczano jako YFM350ER (2WD), YFM350U (2WD) lub YFM350FW (4WD).

więcej...

 

Dodatkowe informacje


Yamaha YFM400 Big Bear z roku 2000, fot. strona producenta



Yamaha-YFM350-BigBear.jpg

YFM350 BigBear po modernizacji w 2000r, fot. wyd.Clymer

Dane techniczne

 Ciśnienie w ogumieniu (na zimno) i rodzaj ogumienia

 

Przód

Tył

2WD 1987-1989

17-23 kPa

17-23 kPa

2WD 1990-1995

30-33 kPa

17-23 kPa

2WD 1996-1998

17-23 kPa

17-23 kPa

2WD od 1999

22-28 kPa

22-28 kPa

4WD 1987-1993

20-23 kPa

20-23 kPa

4WD 1994-1997

17-23 kPa

22-28 kPa

4WD od 1999

22-28 kPa

22-28 kPa

 

Przód

 

2WD 1987-1995

AT 22x8-10

 

2WD 1996-1998

AT 25x8-10

 

2WD od 1999

AT 25x8-12

 

4WD od 1987

AT 25x8-12

 

 

Tył

 

2WD 1987-1995

AT 22x8-10

 

2WD 1996-1997

AT 25x8-10

 

2WD od 1998

AT 25x12-9 lub AT 25x11-10

 

4WD od 1987

AT 25x10-12

 

Pojemności i dane techniczne

Zbiornik paliwa

2WD 1987-1995

2WD 1996-1999

4WD 1987-1999

2WD i 4WD 2000-2004

Pojemność całkowita

11 litrów

10 litrów

10 litrów

15 litrów

Rezerwa

1,2 litra

1,2 litra

1,3 litra

4 litry

Olej silnikowy

API SE lub SF, SAE 10W30, 10W40, 20W40


 

 

 

 

1987-1999 2x4

Od 1999 2x4

1987-1998 4x4

Od 1998 4x4

Wymiana

2400 ml

2900 ml

2400 ml

2900 ml

Wymiana z filterm

2800 ml

3000 ml

2800 ml

3000 ml

Po naprawie

3200 ml

3500 ml

3700 ml

3500 ml

Olej w moście tylnym

SAE 80 API GL-4

Wymiana

190 ml

 

 

 

Naprawa

250 ml

 

 

 

Olej w moście przednim

SAE80 lub SAE80W-90 API GL-5


1987-1996

1997-2001

Od 2002

 

Wymiana


180ml



Naprawa

500 ml

200 ml

400 ml

 

Ciśnienie sprężania przy 350 rpm

1987-1999 2x4

850 kPa

1987-1999 4x4

850 kPa

Od 2000 2x4

920 kPa

Od 2000 4x4

920 kPa

Świece zapłonowe

NGK DR8EA

Przerwa na świecy

0,6 – 0,7 mm

Obroty biegu jałowego

1987-1998 2x4

1350 – 1450 rpm

Od 1999

1450 – 1550 rpm

1987-1997 4x4

1350 – 1450 rpm

Od 1998

1450 – 1550 rpm

Wkręt dawki pilotującej wykręcony o… obr.

2 1/4 dla 2WD do 1997

2 3/4 dla 4WD do 1997

2,0 dla 4WD od 1998

2,0 dla 2WD od 1999

Luz zaworów (na zimno)

Ssące

0,06 – 0,10 mm




Wydechowe

0,16 – 0,20 mm




Akumulator

12V 14Ah GM14AZ-4A

Zapłon

CDI

Alternator

3-fazowy 75V przy 5000rpm

Rozrusznik

700W

Długośc min. szczotek

12mm

Skok zawieszeń

1997

od 1998 2WD

od 1998 4WD


Przód

150mm

100mm

110mm


Tył

150mm

100mm

110mm


Wyprzedzenie

11mm




Hamulce przód

Podwójne Bębnowe mechaniczne

Podwójne Bębnowe hydrauliczne


Podwójny tarczowy, hydrauliczny

Hamulce tył

Pojedyncza tarcza, hydrauliczne

Od 1996 bębnowy



Silnik

4-suwowy, 1-cylindrowy, 2 zawory na cylinder, SOHC, chłodzony powietrzem,

Moc maksymalna 20,3KM przy 6500rpm

Pojemność

348ccm

Stopień sprężania

8,6:1

średnica x skok tłoka

83,0 x 64,5mm  

zapłon

elektryczny lub ręczny (szarpanka)

smarowanie

ciśnieniowe

zasilanie

gaźnik Mikuni BST34 lub BTM32

skrzynia biegów

mechaniczna, 5-stopniowa z biegiem wstecznym i reduktorem

przełożenia

1998-1999

od 2000r

I

2,923

3,333

II

1,889

1,889

III

1,364

1,364

IV

1,040

0,962

V

0,758

0,704

wsteczny

3,020

3,020

pierwotne

3,167

3,167

wtórne

5,280

5,280

 


BigBear 350 4x4 z roku 1992, fot. broszury reklamowe


Protoplasta BigBear'a - Moto-4 YFM200 z napędem 4x4, fot. broszury reklamowe


Użytkowe modele ATV Yamaha z roku 1987, fot. broszury reklamowe


ATV Yamaha z roku 1990, fot. broszury reklamowe

87_BigBear_eng.jpgyamahayfm350fw-przekroj.jpg

Stały przedni napęd wyposażono w mechanizm o ograniczonym tarciu TCD, fot. broszury reklamowe oraz wyd. Haynes


Gama modelowa ATV Yamaha 1991, fot. broszury reklamowe


Big Bear 350 z roku 1993 w materiałach promocyjnych, fot. broszury reklamowe


YFM350 z napędem 2x4 z roku 1996, fot. broszury reklamowe


Modele oferowane w 1995r, fot. broszury reklamowe


YFM400 BigBear w materiałach reklamowych z roku 2002, fot. broszury reklamowe

Dane serwisowe

big3.jpgbig4.jpgbig5.jpgbig6.jpgbig7.jpgbig8.jpgbig10.jpgbig11.jpgbig12.jpgbigbear1.jpgbigbear2.jpg

 



 


 


Ustawienie zbieżności


 

Schematy instalacji elektrycznej

bi1.jpgbi2.jpgbi3.jpgbi4.jpgbi5.jpg

 

Dekoder Yamaha VIN - sprawdź swój pojazd

źródło: strony producenta, wyd.Clymer, broszury reklamowe, książki obsługi