Suzuki
LT-F250 2x4 & LT-4WD 4x4 Quadrunner
1987-1998
LT-F250 2x4 & LT-F250F 4x4 Quadrunner
1999-2006

Suzuki LT-4WD produkowany w latach 1987-1988 z napędem 4x4 był protoplastą Kingquada 300 , fot. Atvriders.com

 


Suzuki LT-F250 Quadrunne z napędem 2x4 produkowany do 1998, łatwy do odróżnienia od wersji 4x4 po przednim pojedynczym reflektorze, fot. broszury reklamowe

Suzuki LT-F250F Quadrunner z napędem 4x4 produkowany od 1999r, fot. b/d

Suzuki LT-F250F z napędem 4x4 i potrójnym reduktorem, następca modelu LT-F4WD, fot. broszury reklamowe

 

Suzuki LT-F250 z napędem 2x4 i podwójnym reduktorem po modernizacji w 1999r, fot. broszury reklamowe

 

 

Suzuki LT-F4WD Quadrunner z napędem 4x4 z końcowych lat produkcji często mylony z Kingquadem 300 -
Quadrunner posiadał wszystkie mniejsze koła mocowane tylko 4-ma śrubami, silnik o mniejszej pojemności oraz NIE posiadał chłodnicy oleju, fot. broszury reklamowe

 

QUADRUNNER LT4WD LT-F4WD LT-F250 LT-F250F

Quadrunner 250 wprowadzono na rynek w 1987r jako pojazd w napędem tylko na tylną oś i oznaczeniem LT-F250 oraz z napędem na cztery koła oznaczonego LT4WD. W 1999r, gdy przeprowadzono gruntowny lifting zmieniły się również oznaczenia: LT-F4WD został zastąpiony przez LT-F250F (front - przód).

Quadrunner wyposażono w silnik czterosuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem (chłodnica oleju w modelu 280ccm) z pojedynczym walkiem rozrządu umieszczonym w głowicy i dwoma zawory na cylinder - średnica zaworu dolotowego 33mm, wylotowego 28mm. Wał korbowy podparto 2 łożyskami tocznymi. Napęd rozrządu przekazywany jest łańcuchem rolkowym poprzez zębatkę umieszczoną na lewej stronie wału korbowego. Steruje on dźwigienkowym mechanizmem zaworów z regulacją śrubkami. Układ smarowania z mokrą miską olejową i ciśnieniowym układem smarowania zawiera siatkowy filtr wstępny, papierowy filtr oleju oraz pompę oleju umieszczoną z prawej strony silnika obok układu sprzęgieł. Obieg oleju jest wspólny dla silnika, skrzyni biegów oraz sprzęgieł. Sprzęgło automatyczne zawiera sprzęgło odśrodkowe oraz właściwe sprzęgło wielopłytkowe. Sprzegło odśrodkowe umiejscowione jest na prawej końcówce wału korbowego. Składa się z przekładni pierwotnej, właściwego sprzęgła odśrodkowego oraz sprzęgła jednokierunkowego. Przekładnia pierwotna nie obraca sie bezpośrednio gdy obraca sie wal korbowy, lecz jest napędzana poprzez okładziny mechanizmu odśrodkowego - wraz ze wzrostem obrotów walu korbowego mechanizm odśrodkowy przenosi coraz większy moment obrotowy na przekładnię. Gdy obroty ulegną zmniejszeniu 3 sprężyny cofają odważniki z okładzinami i rozłączają wal z przekładnia. Przekładnia pierwotna połączona jest z mechanicznym sprzęgłem mokrym wielopłytkowym. Sprzęgło jednokierunkowe umożliwia hamowanie silnikiem. Sprzęgło wielopłytkowe sterowane jest mechanizmem nożnej zmiany biegów i przekazuje napęd na wałek główny skrzyni biegów. W momencie zmiany przełożenia mechanizm rozłącza okładziny sprzęgła. Skrzynia biegów jest 5-cio stopniowa, zintegrowana z silnikiem i przekładnia końcowa. W obu modelach (z napędem na 2 i 4 kola) skrzynia jest tego samego typu. W modelu 2x4 przekładnia jest prostsza o jedno przełożenie. W skład układu zasilania wchodzą: zbiornik paliwa, kranik paliwa, pojedynczy gaźnik, podciśnieniowa pompa paliwa i gąbkowy filt powietrza. Układ wydechowy to rura wydechowa i tłumik końcowy. W trakcie produkcji 2-krotnie przechodził drobne modernizacje (1987-1988, 1990, 1990-). Gaźnik w modelach z lat 1987-1989 gaźnikiem z mechanicznie sterowaną przepustnicą i gardzielą o przekroju 24mm. Od 1990 roku zastosowano gaźnik podciśnieniowy o gardzieli średnicy 31mm. W zależności od rynku przeznaczenia i roczniak gaźniki różnią się nastawami. Układ ładowania składa się z akumulatora kwasowego umieszczonego w przedniej osłonie, prądnicy prądu zmiennego umiejscowionej na lewej stronie silnika oraz prostownika / regulatora. W modelach z lat 1987-1989 stosowano regulator o złączu 6-stykowym, a od 1990 na złączu 5-stykowym. Układ zapłonowy jest typu CDI, bezobsługowy, bezstykowy. Czujnik położenia wału - impulsator zamontowany jest z lewej strony silnika i odbiera impulsy z lewej końcówki wału korbowego. Impulsy są wzmacniane układzie zapłonowym i poprzez cewkę zapłonową wyzwalany na świecy zapłonowej. Stosowano 3 typu układu CDI: 1987-1989, 1990-1994 oraz 1995-1998. W skład układu rozruchowego wchodzą: stacyjna zapłonu, włącznik rozrusznika, czujnik włączenia biegu wstecznego, biegu jałowego (luzu), stycznika rozrusznika i rozrusznika. W przypadku awaryjnego rozruchu można zastosować rozruch ręczny: szarpankę umiejscowioną pod siedzeniem kierowcy z lewej strony silnika. Oświetlenie - modele z napędem na 2 koła posiadały pojedynczy reflektor przedni z żarówką 45/45W, a z napędem 4x4 zabudowany podwójny reflektor z żarówkami 30/30W. Z tyłu pojazd wyposażono w pojedyncze, centralne światło postojowe. Zależnie od rynku przeznaczenia quad może być wyposażony w sygnał dźwiękowy. Układ hamulcowy: wszystkie modele wyposażono w przednie, podwójne hamulce bębnowe i pojedynczy hamulec bębnowy tylny. Przednie hamulce sterowane są ręcznie poprzez hydrauliczną pompę zintegrowaną z dźwignią na kierownicy i podwójny tłoczek zacisku w każdym kole. Hamulec tylny typu mechanicznego sterowany poprzez linkę dźwigni nożnej z prawej strony pojazdu oraz dźwignię na lewej stronie kierownicy. Dźwignia ta wyposażona jest również w zapadkę hamulca postojowego.

Artykuł po polsku

Rysunki złożeniowe / diagramy / katalog części

Dane techniczne

moc maksymalna

20,4KM @ 7000rpm

max. moment obrotowy

19Nm @ 4500rpm

rozruch

elektryczny lub ręczny

zawieszenie przednie

podwójne wahacze typu A, 2 amortyzatory z 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny

zawieszenie tylne

niezależne wahacze, 2 amortyzatory z 5-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny

skrzynia biegów

 

2WD

mechaniczna 5-stopniowa z biegiem wstecznym , reduktor 2-stopniowy włączany ręcznie,

4WD

mechaniczna 5-stopniowa z biegiem wstecznym , reduktor 3-stopniowy włączany ręcznie, napęd 2WD, 4WD, 4WD z blokadą dyferencjału

Przełożenia:

 

przełożenie pierwotne

3,150

przełożenie wtórne

1,125

I bieg

3,083

II bieg

1,933

III bieg

1,388

IV bieg

1,095

V bieg

0,913

wsteczny

2,833

przełożenie końcowe

 

szosa (HI)

1,112

teren (LO)

1,480

ciężki terena (SL) - tylko wersja 4WD

3,176

napęd tylny

zintegrowany z silnikiem, bez mechanizmu różnicowego.

napęd przedni wersja 4WD

z możliwością dołączenia oraz możliwością blokady mechanizmu różnicowego

zapłon

CDI, bezstykowy

sprzęgło

mokre, pierwotne odśrodkowe, wtórne wielopłytkowe

przeniesienie napędu

wałki z przegubami krzyżowymi

zasilanie

 

1987-1989

gaźnik suwakowy Mikuni VM24SS (19AB0 - 1987, 19B02 - 1988, 1989)

1989-1998

gaźnik podciśnieniowy Mikuni BST31SS (19B50 - 1989, 19B60 - 1990-1991, 19B6 - 1992-1994, 19BA - 1995-1998)

1999-2006

gaźnik podciśnieniowy Mikuni BSR29SS

rama

stalowa

hamulce

bębnowe

przód

2x hydrauliczne 165mm

tył

1x mechaniczny 165mm

typ / liczba cylindrów / rozrząd

4-suwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem, chłodnica oleju, rozrząd SOHC, 2 zawory na cylinder, system TDCC

średnica x skok

66,0 x 72,0mm

pojemność

246ccm

stopień sprężania

8,5:1

smarowanie

mokra miska olejowa

łożyskowanie wału

tocznie

długość całkowita

2060mm

szerokość całkowita

1200mm

wysokośc całkowita

 

LT-F250 1987-1998

1100mm

LT-F250 1999-

1165mm

LT-4WD

1055mm

rozstaw osi

 

prześwit

 

LT-F250 1987-1998

190mm

LT-F250 1999-

200mm

LT-4WD

200mm

wysokość siedzenia

 

LT-F250 1987-1998

750mm

LT-F250 1999-

800mm

LT-4WD

755mm

skok zawieszenia przedniego

85mm

skok zawieszenia tylnego

95mm

min. promień skrętu

b/d

rozstaw kół

 

przód

800mm

tył

800mm

kąt skrętu (prawo/lewo)

b/d

wyprzedzenie

b/d

zbieżność

15-21mm

masa sucha

 

LT-F250 1987-1998

228kg

LT-F250 1999-2006

251kg

LT-4WD

266kg

Nośność

172kg

obciążenie bagażnika przedniego

30kg

obciążenie bagażnika tylnego

60kg

obciążenie haka holowniczego

b/d

zdolność ciągnięcia przeczepy

410kg

ogumienie

przód

tył

rozmiar / typ

bezdętkowe

bezdętkowe

LT-F250 1987-1988

22x8-10

24x11-9

LT-F250 1989-1998

22x8-10

24x11-10 np.

LT-F250 1999-

22x8-10

25x12-10 np.

LT-4WD

22x8-10

25x10-10 np.

marka (fabrycznie)

Dunlop KT164

Dunlop KT164

ciśnienie (na zimno)

 

 

2WD

25kPa

25kPa

4WD

30kPa (do 80kg), 35kPa (powyżej 80kg)

20kPa

paliwo

benzyna bezołowiowa min. 85 oktan

zbiornik paliwa

 

pojemność całkowita

12,0 litrów

rezerwa

2,0 litry

Olej silnikowy

np. Valvoline 4T, Castrol GPS

klasa jakości

min. SF lub SG

klasa lepkości

SAE 10W40

pojemności

2860ml

wymiana z filtrem

3600ml; filtr papierowy (np. Meiwa S3008, Emgo 10-55500)

wymiana bez filtra

3500ml

olej w przednim dyferencjale (wersja 4WD)

 

typ

olej przekładniowy

klasa lepkości

SAE90 GL-5

pojemność

150ml

przekładnia tylna zintegrowana z silnikiem

 

typ

olej silnikowy

klasa lepkości

SAE10W40

pojemność

jak opisano wyżej (w silniku)

Akumulator

12V 14Ah (opcja 20Ah) katalog akumulatorów

Alternator

trójfazowy 220W przy 5000rpm

Świece zapłonowe

 

USA

NGK D7EA

Kanada

NGK DR7EA

przerwa na elektrodzie

0,6-0,7mm

obroty biegu jałowego

1350-1450rpm

1987-1988

1350-1450rpm

1989-2006

1400-1600rpm

wkręt dawki pilotującej wykręcony o ... obr.

 

1989 (19B50) 1990-1991 (19B60)

2

1988-1989 (19B02)

1 3/4

1992-1996 (19B60)

2 3/4

1995-1998 (19BA), 1992-1994 (19B6)

2 7/8

luzy zaworowe

regulowane śrubkami

ssące

0,03-0,08mm

wydechowe

0,13-0,18mm

ciśnienie spręzania

 

standard

1000-1400kPa

minimum

800kPa

długość łańcucha rozrządu

104 ogniw

wymiana łańcucha rozrządu - pomiar 21 ogniw

>=129mm

luz na lince gazu

0,5-1,0mm

poziom pływaka

 

do 1989r

23,5-25,5mm

od 1990r

12,5-13,5mm

reflektor przedni

 

2WD

1x 12V 45/45W

4WD

2x 12V 30/30W

światło tylne

12V 5W

kontrolki

12V 3,4W

VIN Suzuki ATV

Rok / model

oznaczenie modelu

numer silnika

numer ramy

1988

LT-F250J

J417-

JSAAJ47A J2100001-

1989

LT-F250K

J417-

JSAAJ47A K2100001-

1990

LT-F250L

J417-

JSAAJ47A L2100001-

1991

LT-F250M

J417-

JSAAJ47A M2100001-

1992

LT-F250N

J417-

JSAAJ47A N2100001-

1993

LT-F250P

J417-

JSAAJ47A P2100001-

1994

LT-F250R

b/d

JSAAJ47A R2100001-

1995

LT-F250S

b/d

JSAAJ47A S2100001-

1996

LT-F250T

b/d

b/d

1997

LT-F250V

b/d

b/d

1998

LT-F250W

b/d

b/d

1987

LT-4WDH

J413-

JSAAJ45A H2100060-

1988

LT-4WDJ

J413-

JSAAJ45A J2100001-

1989

LT-4WDK

J413-

JSAAJ45A K2100001-

1990

LT-4WDL

J413-

JSAAJ45A L2100001-

1991

LT-4WDM

J413-

JSAAJ45A M2100001-

1992

LT-4WDN

J413-

JSAAJ45A N2100001-

1993

LT-4WDP

J413-

JSAAJ45A P2100001-

1994

LT-4WDR

J413-

JSAAJ45A R2100001-

1995

LT-4WDS

b/d

b/d

1996

LT-4WDT

b/d

b/d

1997

LT-4WDV

b/d

b/d

1998

LT-4WDW

b/d

b/d

 

Momenty dokręcania śrub i nakrętek (Nm)

nakrętki głowicy cylindra 8mm

18-23Nm

nakrętki głowica - cylinder 6mm

7-11Nm

nakrętki cylinder - blok 6mm

7-11Nm

śruba otworu rewizyjnego (zapłon) 17mm

20-25Nm

śruba spustowa oleju silnikowego

18-23Nm

nakrętki rura wydechowa - głowica cylindra

9-12Nm

śruba rura wydechowa - tłumik

18-23Nm

śruby mocujące tłumik

18-28Nm

Przeglądy:

wymiana oleju silnikowego - co 1000km lub co 3 miesiące lub co 100h pracy

wymiana oleju w przednim dyferencjale - co 2000km lub co 6 miesięcy

czyszczenie filtra powietrza - co 1000km lub co 3 miesiące

regulacja luzów zaworowych - co 1000km lub co 3 miesiące

sprawdzenie regulacji sprzęgła - co 2000km lub co 6 miesiące

kontrola układu hamulcowego - co 1000km lub co 3 miesiące

kontrola dokręcenia śrub i nakrętek - co 1000km lub co 3 miesiące

 

Prasa

 

Dodatkoe dane serwisowe

2501.jpg2508.jpg

 

aaa.jpgbbbb.jpgdddd.jpg

23.jpg24.jpg

 

Test układu zapłonowego CDI, fot.: wyd.Clymer

Układ ładowania, fot.: wyd.Clymer

Układ rozruchowy, fot. Wyd.Clymer

Ustawienie sprzęgła

Ilustracja 6: Sposób regulacji sprzęgła Suzuki Quadrunner, źródło: wyd.Clymer

Ustawienie pływaka

Ilustracja 7: Ustawienie poziomu pływaka gaźnika Mikuni BST31SS Suzuki Quadrunner, źródło: wyd.Clymer

 

Ilustracja 8: Ustawienie poziomu pływaka gaźnika Mikuni VM24SS, źródło: wyd.Clymer

 

 

Schematy instalacji elektrycznej

2502.jpg2503.jpg2504.jpg

3007.jpg

 

Lata produkcji:  

LT-F4WD – 1987-1998

LT-4WD – 1987-1995

LT-F250 – 1988-1998

LT-F250 – 1999-2006

LT-F250F - 1999-2006

źródła: książki napraw, wyd. Clymer wyd.MotoMagazyn oraz wyd.Suzuki, broszury reklamowe