Kawasaki
KLF400 4WD Bayou
1993-1999



 


 


 

Kawasaki KLF400 pojawił się na rynku w 1993r. Hasło promujące jego pojawienie się w sprzedaży brzmiało: "Pracownik przyszłości dostępny już dziś". W tym czasie był największym dostępnym na rynku quadem Kawasaki z napędem na 4 koła. Silnik o pojemności prawie 400ccm był chłodzony cieczą i posiadał czterozaworową głowicę. Skrzynia biegów była 5-stopniowa plus bieg wsteczny. Sprzęgło było półautomatyczne. W układzie przeniesienia napędu zastosowano dodatkowy reduktor, co pozwalało na wybranie przełożenia szosowego (H - high) lub terenowego (SL - super low). Napęd przekazywany był stale na wszystkie koła, a w przedni mechanizm różnicowy posiadał mechanizm zwiększający tarcie. Dzięki tym wszystkim udogodnieniom Bayou 400 4x4 był szeroko wykorzystywany do pracy i do wypoczynku.

Rysunki złożeniowe

Fragment instrukcji obsługi - j.angielski

Schemat instalacji elektrycznej - j.angielski

umiejscowienie numerów seryjnych

Dane techniczne

Charakterystyka ogólna

moc maksymalna

25KM przy 6000rpm

max. moment obrotowy

32Nm @ 5000rpm

rozruch

elektryczny lub nożny

zawieszenie przednie

podwójne wahacze typu A, amortyzatory

zawieszenie tylne

oś sztywna podparta przez 2 amortyzatory

skrzynia biegów

5-stopniowa z biegiem wstecznym nożna, reduktor 2-stopniowy włączany nożnie,

napęd

stały na 4 koła, przedni mechanizm różnicowy o zwiększonym współczynniku tarcia

zapłon

tranzystorowy, bezstykowy

sprzęgło

mokre, automatyczne, pierwotne odśrodkowe, wtórne wielopłytkowe

przeniesienie napędu

wałki z przegubami

zasilanie

gaźnik podciśnieniowy

 

Ogólna specyfikacja silnika

typ / liczba cylindrów / rozrząd

4-suwowy, jednocylindrowy, chłodzony cieczą, rozrząd SOHC, 4 zawory na cylinder

średnica x skok

81,0 x 76,0mm

pojemność

391ccm

stopień sprężania

9,0:1

czasy rozrządu

 

ssanie

 

otwarcie

27st. BTDC

zamknięcie

65st. ATDC

duration

272st.

wydech

 

otwarcie

56st. BTDC

zamknięcie

26st. ATDC

gaźnik

podciśnieniowy Keihin CVK32

Przełożenia:  
pierwotne 2,586 (75/29)
końcowe 6,190 (20/14 x 39x9)
SL super niskie 3,818
I 2,250
II 1,523
III 1,038
IV 0,764
wsteczny 3,842

Identyfikacja - numery seryjne

Rok / model

numer VIN

numer silnika

numer ramy

1993 KLF400-B1

JKALFKB1*PB500001-509200

LF400AE500001

LF400B-600001

1994 KLF400-B2

JKALFKB1*RB509201-515800

LF400AE500001

LF400B-600701

1995 KLF400-B3

JKALFKB1*SB515801

LF400AE500001

LF400B-601401

1996 KLF400-B4

JKALFKB1*TB522451-526800

LF400AE500001

LF400B-602301

1997 KLF400-B5 **

JKALFKB1*VB526801

LF400AE500001

LF400B-602701

1998 KLF400-B6

JKALFKB1*WB527701

LF400AE500001

b/d

1999 KLF400-B7

JKALFKB1*XB530201

LF400AE500001

b/d

 

Wymiary

długość całkowita

2020mm

szerokość całkowita

 

amerykański

1130mm

pozostałe

1200mm

wysokośc całkowita

 

amerykański

1100mm

pozostałe

1120mm

rozstaw osi

1200mm

prześwit

185mm

wysokość siedzenia

795mm

skok zawieszenia przedniego

5,1"

skok zawieszenia tylnego

5,1"

min. promień skrętu

3,0m

 

Masy

masa sucha

 

Kanada

271,5kg

USA

270kg

pozostałę

274kg

rozkład masy

 

przód

 

USA

154kg

pozostałe

155kg

tył

 

Kanada

133,5kg

USA

133kg

pozostałe

136kg

obciążenie bagażnika przedniego

40kg

obciążenie bagażnika tylnego

70kg

nośność

205kg

obciążenie haka holowniczego

40kg

zdolność ciągnięcia przeczepy

500kg

 

Ogumienie

 

przód

tył

rozmiar / typ

AT 24x8-11 bezdętkowe

AT 24x10-11 bezdętkowe

marka (fabrycznie Dunlop KT962)

Dunlop Quadmax

Dunlop Quadmax

ciśnienie (na zimno)

35kPa

42kPa

 

Płyny i środki smarne

paliwo

benzyna bezołowiowa min. 91 oktan

zbiornik paliwa

12 litrów

rezerwa

2,0 litra

Olej silnikowy

 

klasa jakości

API SE, SF lub SG

klasa lepkości

SAE 10W40, 10W30, 10W50, 20W40 lub 20W50

pojemności

 

wymiana

3000ml

wymiana z filtrem

3200ml

naprawa

3700ml

olej w przednim dyferencjale

 

typ

API GL-5 olej przekładniowy

klasa lepkości

SAE 140, SAE90 lub SAE85W140

pojemność

 

1993

250ml

od 1994

400ml

olej w przedkładni tylnej

 

typ

API GL-5 olej przekładniowy

klasa lepkości

SAE80/90

pojemność

200ml

płyn hamulcowy

DOT3 lub DOT4

układ chłodzenia

 

pojemnośc (silnik, chłodnica, zbiornik wyrównawczy)

2100ml

płyn

50% woda, 50% glikol

 

Dane obsługowe / eksploatacyjne

Akumulator

12V 19Ah (katalog Yuasa)

Świece zapłonowe

 

USA

NGK DP8EA-9

pozostałe

NGK DPR8EA-9

przerwa na elektrodzie

0,8-0,9mm

obroty biegu jałowego

b/d

wkręt dawki pilotującej wykręcony o ... obr.

 

1993-1995

2

1996-1999

2,25

luzy zaworowe

 

1993

 

ssące

0,12-0,17mm

wydechowe

0,20-0,24mm

1994-1999

 

ssące

0,14-0,19mm

wydechowe

0,20-0,25mm

ciśnienie spręzania

 

rozrusznik elektryczny

 

1993

390-655kPa @ 300rpm

1994-1999

390-655kPa @ 500rpm

rozruch ręczny

410-585kPa

min. grubość klocków hamulcowych

1,0mm

min. grubośc okładzin hamulcowych

2,5mm

wysokośc pedału hamulca

0-5mm ponad podnóżkiem

luz na pedale hamulca

15-25mm

luz na dźwigni hamulca postojowego

1-2mm

luz na lince "gazu"

2-3mm

zawór ciśnieniowy układu chłodzenia

93-123kPa

max. ciśnienie w układzie chłodzenia

123kPa

 

Oświetlenie

reflektor przedni

2x 12V 25/25W

światło tylne

12V 8W

kontrolka biegu luzem

12V 3W

kontrolka biegu wstecznego

12V 3W

lampka ostrzegawcza temperatury (modele USA)

12V 1,7W

podświetlenie prędkościomierza

12V 1,7W

łożyska kół: 30x55x13mm; 25x52x15mm


 


 

Momenty dokręcania śrub i nakrętek (Nm)

Silnik

 

śruba spustowa oleju

29

filtr oleju

ręcznie lub 9,8

śruba mocująca filtr oleju

25

śruba przewodów typu banjo

20

świeca zapłonowa

14

śruba pokrywy zaworów

8,8

nakrętki regulacji luzów zaworowych

12

Przedni dyferencjał

 

pokrywa wlewu

29

śruba spustowa

20

Tylny dyferencjał

 

pokrywa wlewu

29

śruba spustowa

20

Hamulce

 

zacisk hamulcowy

18

śruba mocująca zacisk

25

odpowietrznik

7,8

śruba typu banjo

25

wkręt pokrywy pompy hamulcowej

1,5

śruba panelu

34

Układ chłodzenia

 

wkręt spustowy

8,8

śruba odpowietrznika

7,8

Koła

 

nakrętki mocujące

52

nakrętka osi tylnej

145

nakrętka osi przedniej

145

 

Schemat instalacji elektrycznej



 

źródła: wyd. Clymer, Kawasaki.com, broszury reklamowe