Kawasaki

KLF300 2WD & 4WD Bayou

1986-2009

 kl0.jpgkl1.jpg

Kawasaki KLF300A Bayou 2x4 z lat 1986-1987 oraz KLF300C 4x4, z lat 1989-1991, fot. broszury reklamowe

 

kl2.jpg

Kawasaki KLF300B Bayou 2x4 z lat 1989-1991, fot. broszury reklamowe

Kawasaki KLF300 pojawił się na rynku w 1986r, początkowo tylko z napędem na tylne koła. Już w 1989r pojawiła się wersja z napędem na wszystkie 4 koła. W tym czasie był jednym z największych quadów na świecie i pierwszym ATV Kawasaki z napędem na 4 koła. Firma promowała go jako "najwszechstronniejsze 4x4". Bayou 300 to najdłużej produkowany, niemal bez zmian, quad Kawasaki.

Kawasaki KLF300 Bayou 4x4 jest wystarczająco silny, aby sprostać w najtrudniejszym terenie czy też odciągnąć i przeprowadzić ciężkie ładunki. Jego bardzo trwały, czterosuwowy,jednocylindrowy silnik o pojemności 290ccm i mocy ok. 20KM zasilany jest poprzez gaźnik. Przekazuje on moment obrotowy na 4 koła poprzez półautomatyczną (bez konieczności używania sprzęgła) 5-stopniową skrzynię biegów (silnik przeszedł drobną modernizację w 1992r i od tej pory produkowany jest bez zmian). Z przodu zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Napęd na przód i tył przekazywany jest poprzez wałki z przegubami. Dwa rózne zakresy - bieg terenowy i drogowy - pozwalają na wybór pomiędzy maksymalną przyczepność i zwiększoną manewrowością. Co więcej, został wyposażony w bieg wsteczny, niezależne przednie zawieszenie, hamulce hydrauliczne przy przednich kołach oraz pojedynczy hamulec bębnowy na tylnej osi. Rozruch odbywa się poprzez rozrusznik elektryczny, a w sytuacji awaryjnej poprzez tzw. szarpankę. Wszystkie te cechy czynią go idealnym narzędziem dla gospodarstw rolnych lub w innych obszarach wymagających trudnych zadań.

Kawasaki Bayou 300 2x4 jest tańszą alternatywą dla modelu KLF300 4x4. Posiada ten sam silnik o trochę zmienionych parametrach, lecz napęd tylko na tylne koła. Dzięki zastosowaniu w nim tylnego mechanizmu różnicowego, zachowuje się znakomicie w terenie, niewiele ustępując pojazdom użytkowym.

Instrukcja obsługi KLF300 (dokładnie: KLF220) - j. rosyjski

Fragment instrukcji obsługi KLF300 - j.angielski

Rysunki złożeniowe

Fabryczna książka napraw KLF300 1986-2006 - j.angielski

 

Dane techniczne

Charakterystyka ogólna

moc maksymalna

 

2WD

19,5KM @ 6500rpm (21KM @ 7000rpm wersja do 1988r)

4WD

20,0PS @ 6500rpm

max. moment obrotowy

 

2WD

23Nm @ 5500rpm (23Nm @ 6000rpm wersja do 1988r)

4WD

23,5Nm @ 5500rpm

rozruch

elektryczny lub ręczny

zawieszenie przednie

podwójne wahacze typu A, amortyzatory

zawieszenie tylne

oś sztywna podparta przez 2 amortyzatory

skrzynia biegów

5-stopniowa z biegiem wstecznym nożna, reduktor 2-stopniowy włączany ręcznie,

Przełożenia:

 

przełożenie pierwotne

koła zębate 2,888 (78/27)

przełożenie wtórne

wałki

I bieg

3,090 (34/11)

II bieg

1,928 (27/14)

III bieg

1,368 (26/19)

IV bieg

1,000 (23/23)

V bieg

0,769 (20/26)

wsteczny

3,072 (26/11 x 26/20)

przełożenie końcowe

 

szosa (HI)

5,416 (33/33 x 20/16 x 39/9)

teren (LO)

6,910 (37/29 x 20/16 x 39/9)

napęd

 

2WD

stały na koła tylne, mechanizmem różnicowym

4WD

stały na 4 koła, przedni mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu

zapłon

tranzystorowy, bezstykowy

sprzęgło

mokre, automatyczne, pierwotne odśrodkowe, wtórne wielopłytkowe

przeniesienie napędu

wałki z przegubami krzyżowymi

zasilanie

gaźnik podciśnieniowy Keihin CVK32

rama

stalowa

hamulece

 

przód

hydrauliczne tarczowe

tył

mechaniczny bębnowy

 

 

Ogólna specyfikacja silnika

typ / liczba cylindrów / rozrząd

4-suwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem, rozrząd SOHC, 2 zawory na cylinder

średnica x skok

76,0 x 64,0mm

pojemność

290ccm

stopień sprężania

8,6:1

czasy rozrządu

 

2WD

 

ssanie

 

otwarcie

27st. BTDC

zamknięcie

65st. ATDC

duration

272st.

wydech

 

otwarcie

62st. BBDC

zamknięcie

30st. ABDC

duration

272st.

4WD

 

ssanie

 

otwarcie

21st. BTDC

zamknięcie

59st. ATDC

duration

260st.

wydech

 

otwarcie

56st. BBDC

zamknięcie

24st. ABDC

duration

260st.

Wymiary

długość całkowita

 

2WD

1210mm

4WD

1200mm

szerokość całkowita

 

2WD

1115mm

4WD

1120mm

wysokośc całkowita

 

2WD

 

4WD

1105mm

rozstaw osi

 

2WD

 

4WD

1200mm

prześwit

 

2WD

195mm

4WD

225mm

wysokość siedzenia

 

2WD

750mm

4WD

805mm

skok zawieszenia przedniego

110mm

skok zawieszenia tylnego

120mm

min. promień skrętu

 

rozstaw kół

 

przód

844mm

tył

860mm

kąt skrętu (prawo/lewo)

49st. / 49st.

wyprzedzenie

5mm

Masy

masa sucha

 

2WD

226kg

4WD

Europa -260kg Kanada -261kg USA -263kg Australia -257kg

Nośność

 

2WD

182kg

4WD

195kg

obciążenie bagażnika przedniego

32kg

obciążenie bagażnika tylnego

63kg

obciążenie haka holowniczego

14kg

zdolność ciągnięcia przeczepy

317kg

Ogumienie


przód

tył

rozmiar / typ

bezdętkowe

bezdętkowe

2WD

22x9-10

24x11-10

4WD

AT 24x8-11

AT 24x10-11

marka (fabrycznie Dunlop KT962A)

Dunlop KT761

Dunlop Quadmax

ciśnienie (na zimno)

 

 

2WD

21kPa

21kPa

4WD

35kPa

28kPa

Płyny i środki smarne

paliwo

benzyna bezołowiowa min. 91 oktan

zbiornik paliwa

 

2WD

9,0 litrów

4WD

11,0 litrów (8,2 litra model UK)

rezerwa

 

2WD

1,7 litra

4WD

b/d

Olej silnikowy

 

klasa jakości

API SE, SF, SG

klasa lepkości

SAE 10W30, 10W40, 10W50 lub 20W40 20W50

wymiana

filtr oleju np/: HiFlo 123

2WD

1700ml

4WD 1989-1991

2200ml

4WD od 1992

2400ml

olej w przednim dyferencjale (wersja 4x4)

 

typ

olej przekładniowy

klasa lepkości

SAE80/90 API GL-5

pojemność

 

1989-1993

250ml

od 1994

400ml

przedkładnia tylna

 

typ

olej przekładniowy

klasa lepkości

 

2WD

SAE 140 API GL-5

4WD

SAE 80/90 API GL-5

pojemność

 

2WD 1986-1990

300ml

2WD od 1991

350ml

4WD 1989-1993

200ml

4WD od 1994

300ml

Dane obsługowe / eksploatacyjne

Akumulator

12V 14Ah (19Ah opcja)

Alternator

14V 22A przy 9000rpm (23,5A przy 9000rpm wersja 4WD)

Świece zapłonowe

 

2WD

USA NGK B8E Kanada NGK BR8ES

4WD

USA D8EA Kanada DR8ES-L

przerwa na elektrodzie

0,7-0,8mm

obroty biegu jałowego

1300rpm

wkręt dawki pilotującej wykręcony o ... obr.

 

2WD 1986-1988

2 1/8

2WD 1989-1995

2 1/4

4WD 1989-1995

2 1/8

4WD od 1996

2

poziom pływaka

17mm

luzy zaworowe

 

ssące

0,10-0,15mm

wydechowe

0,15-0,20mm

ciśnienie spręzania

 

rozruch ręczny

825-1280kPa

rozrusznik

795-1240kPa

długość łańcucha rozrusznika

155,8-156,1mm, min. 158,00mm

Oświetlenie

reflektor przedni

 

2WD 1986-1987

12V 1x 60W

2WD 1988-1994

12V 1x 65/60W

2WD od 1995

12V 2x 25/25W

4WD

12V 2x 25/25W

światło tylne

12V 1x 8W

 

Momenty dokręcania śrub i nakrętek (Nm)

śruby układu olejenia typu banjo

20

śruby mocujące sprzęgło rozrusznika

49

śruba koła zamachowego

59

śruby mocujące silnika

 

8mm

25

10mm 2WD

34

10mm 4WD

37

nakrętki wału

 

2WD

78

4WD

145

nakrętka osi przód

34

nakrętka osi tył

145

wkręty zębatki rozrządu

41

nakrętka sprzęgła pierwotne

83

nakrętka sprzęgła wtórne

78

IDENTYFIKACJA MODELU VIN KLF300

Rok / model

numer VIN

numer ramy

numer silnika

1986 KLF300 A1

 

 

 

1987 KLF300 A2

 

LF300A-009501-

LF300AE025501

1988 KLF300 B1

JKALF8B1_JB500001 do JKALF8B1_JB507850

 

LF300AE025501

1989 KLF300 B2

JKALF8B1_KB507851 511400

 

LF300AE025501

1990 KLF300 B3

JKALF8B1_LB511401 516400

 

LF300AE025501

1991 KLF300 B4

JKALF8B1_MB516401 519500

 

LF300AE025501

1992 KLF300 B5

JKALF8B1_NB519501 522900

 

LF300AE503001

1993 KLF300 B6

JKALF8B1_PB522901 526600

 

LF300AE503001

1994 KLF300 B7

JKALF8B1_RB526601 533700

 

LF300AE503001

1995 KLF300 B8

JKALF8B1_SB533701 541450

 

LF300AE503001

1996 KLF300 B9

JKALF8B1_TB541451 548300

 

LF300AE503001

1997 KLF300 B10

JKALF8B1_VB548301 554100

 

LF300AE503001

1998 KLF300 B11

JKALF8B1_WB554101 559100

 

LF300AE503001

1999 KLF300 B12

JKALF8B1_XB559101 561900

 

LF300AE503001

2000 KLF300 B13

JKALF8B1_YB561901 ...

 

LF300AE503001

1989 KLF300 C1

JKALF8C1_KB500001 507500

 

LF300AE025501

1990 KLF300 C2

JKALF8C1_LB507501 515400

 

LF300AE025501

1991 KLF300 C3

JKALF8C1_MB515401 521500

 

LF300AE025501 / LF300AE500001

1992 KLF300 C4

JKALF8C1_NB521501 527200

 

LF300AE503001

1993 KLF300 C5

JKALF8C1_PB527201 532700

 

LF300AE503001

1994 KLF300 C6

JKALF8C1_RB532701 540600

 

LF300AE503001

1995 KLF300 C7

JKALF8C1_SB540601 548950

 

LF300AE503001

1996 KLF300 C8

JKALF8C1_TB548951 557000

 

LF300AE503001

1997 KLF300 C9

JKALF8C1_VB557001 563200

 

LF300AE503001

1998 KLF300 C10

JKALF8C1_WB563201 570900

 

LF300AE503001

1999 KLF300 C11

JKALF8C1_XB570901 576900

 

LF300AE503001

2000 KLF300 C12

JKALF8C1_YB576901 ...

 

LF300AE503001

 

łożyska kół 20x42x12; 25x52x15

Bayou KLF300 4x4 4WD

klf300c11.jpgbayou_300_4x4_red.jpg

Bayou KLF300 z napędem na 4 koła - widok z prawej i lewej strony, fot. Kroup.com


 



 

11318287140.jpg

Kawasaki KLF300C 4x4 produkowany bez zmian od 1991r , fot. strona producenta

Bayou KLF300 2x4 2WD


Kawasaki klf300.jpg
Model KLF300B 2x4 produkowany od 1995, fot. wyd.Clymer



 

klf3002x4.jpg

Kawasaki KLF300B 2x4 produkowany bez zmian od 1995, fot. strona producenta


Bayou 300 2WD model z 1999r, fot. Kroup.com

 

Szczegóły budowy

 

klf1.jpgklf3.jpgklf5.jpgklf6.jpg

 



Regulacja sprzęgła

Schematy instalacji elektrycznych

klr0.jpgklr1.jpgklr2.jpgklr3.jpgklr4.jpg

klf.jpg

źródła: wyd. Clymer, strona www producenta, broszury reklamowe,