Honda
TRX300 / TRX300FW
Fourtrax / Foreman
1988-2000

Honda trx300.jpghonda-1988-fourtrax300-trx300-utility-atv.jpg

1988 FourTrax 300 2x4 (TRX300)
W roku 1988 Honda wprowadziła na rynek całkowicie nowy czterosuwowy silnik w klasie ATV o pojemności 282ccm i mocy ponad 20KM. Był o lżejszy od silnika stosowanego w popularnym TRX250 aż o 20kg. W silniku zastosowano pojedynczy wałek rozrządu napędzany łańcuchem zębatym Hy-Vo, który sterował poprzez dźwigienki dwoma zaworami. Chłodzenie silnika zapewniał swobodny opływ powietrza. 5-stopniowa skrzynia biegów z biegiem wstecznym sterowana była nożnie i posiadała automatyczne sprzęgło. Honda nie zdecydowała się na reduktor szosa-teren. W zamian zaoferowała bardzo niską jedynkę (super low). Z przodu i z tyłu umieszczono duże bagażniki o znacznej nośności. Z przodu i z tyłu zastosowano hamulce bębnowe - z przodu sterowane hydraulicznie, z tyłu mechanicznie.

1988 FourTrax 300 4x4 (TRX300FW -front wheel drive)
W tym samym roku Honda wprowadziła na rynek model TRX300FW w wersji z napędem 4x4. Przedni stały napęd wyposażono w mechanizm o ograniczonym poślizgu.

Model TRX300 był wielkim sukcesem handlowym Hondy. Łącznie do roku 2000 na rynek trafiło ponad 530000 pojazdów.



Instrukcja obsługi TRX300FW 4x4 1994r

Instrukcja obsługi TRX300 2x4 1993r

Instrukcja obsługi TRX300FE 2001r

Katalog części / diagramy / mikrofilmy / rysunki złożeniowe

 Ciśnienie w ogumieniu (na zimno) i rodzaj ogumienia

 

Przód

Tył

2WD

20 kPa

20 kPa

4WD

30 kPa

20 kPa

2WD

AT 23x8-11

AT 25x12-9  1988-1991

 

 

AT 25x11-9 od 1992

4WD

AT 23x8-11

AT 24x9-11

marka

Othsu AT504 lub GoogYear AT911

Othsu AT502 lub GoodYear AT912, ATT913 lub Othsu PA501

 

Dane techniczne

Silnik: typ / liczba cylindrów / rozrząd

czterosuwowy, jednocylindrowy, OHC, 2 zawory na cylinder, dźwigienki zaworowe, napęd wałków łańcuchem zębatym, napinacz automatyczny, chłodzenie powietrzem

moc maksymalna

21KM przy 6500rpm

max. moment obrotowy

23Nm przy 5500rpm

rozruch

elektryczny lub ręczny

zawieszenie przednie

niezależne, podwójne wahacze , pojedyncze amortyzatory, skok 130mm

zawieszenie tylne

oś podparta 2 amortyzatorami z 5-stopniową regulacją, skok 130mm

skrzynia biegów

5-stopniowa z niską jedynką, bieg wsteczny, nożna

Przełożenia:


przełożenie pierwotne

2,407

I bieg

4,083

II bieg

2,388

III bieg

1,608

IV bieg

1,178

V bieg

0,848

wsteczny

5,397

przełożenie końcowe


2WD

5,68

4WD

5,554 przód, 5,684 tył

zapłon

elektroniczny, bezstykowy CDI

sprzęgło

pierwotne odśrodkowe, wtórne wielopłytkowe mokre

przeniesienie napędu

wałki

zasilanie

gaźnik podciśnieniowy

rama

stalowa

hamulce

bębnowe

przód

2x hydrauliczne

tył

1x mechaniczny

średnica x skok

74,0 x 65,5mm

pojemność

282ccm

stopień sprężania

9,0:1

smarowanie

ciśnieniowe

łożyskowanie wału

tocznie

Numer ramy i numer silnika VIN





Model/rocznik/napęd

* - zależnie od rocznika

TRX300
1988-1990
2WD

TRX300
1991
2WD


TRX300
1993-1996
2WD

TRX300FW
1990-1997
4WD *

długość całkowita

1905mm

1910mm


1910mm

1895mm-1910mm

szerokość całkowita

1115mm

1125mm


1115-1157mm

1065mm-1110mm

wysokośc całkowita

1055mm

1075mm


1088mm

1100mm-1185mm

rozstaw osi

1245mm

1250mm


1239mm

1235mm

wyprzedzenie

25mm

25mm


33mm

10mm

prześwit





173mm (?)

masa sucha

199kg

216kg


221kg

236kg-239kg

nośność

210kg

obciążenie bagażnika przedniego

30kg

obciążenie bagażnika tylnego

60kg

obciążenie haka holowniczego

14kg

zdolność ciągnięcia przeczepy

385kg

paliwo

benzyna bezołowiowa min. 91

zbiornik paliwa


pojemność całkowita

12,5l

rezerwa

2,5l

Olej silnikowy


klasa jakości

SE/SF (1988-1990)
SF/SG (od 1991)

klasa lepkości

10W40

pojemności

2500ml

wymiana z filtrem

2250ml

wymiana bez filtra

2200ml

przekładnia przednia model 4WD


typ

olej przekładniowy

klasa lepkości

SAE80

pojemność

90ccm (1988)
190ccm (od 1989)

przedkładnia tylna


typ

olej przekładniowy lub olej silnikowy

klasa lepkości

SAE80 lub 10W40

pojemność


2WD

90ccm

4WD

90ccm

dyferancjał model 4WD


typ

olej przekładniowy

klasa lepkości

SAE80

pojemność

190ccm

Akumulator

12V 12Ah

Alternator

240W przy 5000rpm

Świece zapłonowe

NGK DPR8EA-9

przerwa na elektrodzie

0,8-0,9mm

obroty biegu jałowego

1300-1500rpm (1988-1991)
1400-1600rpm (od 1992)

wkręt dawki pilotującej wykręcony o ... obr.

1 3/4 (1988-1991)
1 5/8 (1992)
2 1/4 (1993-1997)
2 1/2 (od 1998)

luzy zaworowe

regulowane śrubkami

ssące

0,15mm

wydechowe

0,15mm

ciśnienie spręzania

standard 1250-1450kPa

luz na lince gazu

3-8mm

poziom pływaka

18,,5mm

luz na dźwigni hamulca przednieogo

25-30mm

luz na dźwigni hamulca tylnego

15-20mm

zbieżność


2WD

2mm

4WD

8mm (1988-1990)
0mm (od 1991)

reflektor przedni

12V 2x 25/25W

światło tylne

12V 1x 5W

kontrolki

12V 1,7W

bezpieczniki

15A





008.jpg



Momenty dokręcania śrub i nakrętek (Nm)





trx66.jpgtrx77.jpg




przekładnie modelu 4x4

Schematy instalacji elektrycznych

tr1.jpgtr2.jpg

tr4.jpgtr5.jpg

trx111.jpgtrx112.jpg



VIN Honda: pozycje od 4 do 8 w numerze VIN

TE14 TRX 300 / FWJ-T Fourtrax

TE15 TRX 300 FWJ-T Fourtrax 4×4

TE19 TRX 300 EXP-T Fourtrax